Film

Irma Journalen 1957

1957, 17 min.

Årets gang i Irma i 1957. Børge Olsen rejser til Brasilien for at købe kaffe til alle de butikker, der skal åbne rundt om i landet. I maj er der studietur ned gennem Europa, hvor 25 selvbetjeningsbutikker skal beskues. Så starter åbningsfesten: Ny Irma-butik på Kultorvet 16. maj. Allerede 27. juni kan man slå dørene op for butik på Lygten. Den store gårdfest i Ravnsborggade løber af stablen 13. juni. Der er masser af musik og underholdning med bl.a Lise Ringheim og Henning Moritzen, Max Hansen og Oswald Helmuth. 9. august åbner der endnu en ny butik på Jernbane Alle i Vanløse, hvor hædersgæsten er Carl Brisson. 18. oktober gælder det Sønderborg, hvor Elga Olga klipper snoren til den nye butik. I København indvies Irma-sporvognen af Dirch Passer - en kampagne for Blå Irma. 7. november er det igen Sønderjylland, der får en Irma-butik, nemlig Aabenraa. Her er det Birthe Strandgaard, der klipper snoren. Få dage senere er det Hvidovre det sker, her åbner Irma-butik på Hvidovrevej. 21. november er der butiksåbning i Cordt Adelers Gade i København K - den allestedsnærværende Hans W. Petersen står for festlighederne. Allerede dagen efter er han på den igen, denne gang i Gilleleje. 29. november gælder det Bornholm - Hans W. tropper op og laver kaffe til kunderne i den nye Irma-butik i Rønne. Året slutter med julefest for alle Irma-ansatte i Tivolis koncertsal.

Denne film kan ikke indlejres på andre hjemmesider pga. rettigheder.

Kommentarer

Der er ingen kommentarer. Vær den første til at kommentere.

CAPTCHA Dette spørgsmål er for at teste om du er et menneske og for at undgå spam.

Tilføj kommentar

Din kommentar skal godkendes, før den vises på siden.
Har du et teknisk problem? Se Spørgsmål og svar.
Ønsker du at købe en kopi af filmen eller klippet? Kontakt filmarkivet@dfi.dk

Tema

Reklamefilmen og forbrugeren

Reklamer i biografmørket er for nogen en plage og for andre god underholdning. De ultrakorte film er visuelle sansebombardementer, effektivt fortalt – ofte med subtil humor. I de tidlige reklamefilm var stilen en helt anden, og man gav sig gooood tid.